מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני

התפתחות עידן האינטרנט בשנים האחרונות הביאה לגידול ענק בצריכה הקמעונאית באינטרנט. יותר ויותר רשתות שיווק מבינות שנתח המכירות באמצעות החנויות האינטרנטיות מהווה חלק נכבד מסה"כ המכירות שלהן שלא ניתן לבטל. מספר דברים חיזקו את ההתפתחות של הצריכה הקמעונאית דרך האינטרנט בניהם:

  1. חווית המשתמש באינטרנט התפתחה לרמה בה הצרכן יכול לראות בצורה הרבה יותר מוחשית את המוצרים.
  2. נגישות מרבית- ניתן לקנות בכל שעה בחנויות האינטרנטיות וכמובן לא צריך לצאת מהבית
  3. כרטיסי אשראי וארנקים דיגיטליים- בשנים האחרונות הרכישה האינטרנטית הפכה להיות יותר ויותר בטוחה ונגישה באמצעות חברות כמו פייפל כך שמחסום הפחד מפני רכישה מקוונת שליווה רבים מהצרכנים נעלם.

הערכה היא שאנחנו יחסית רק בתחילתו של עידן המסחר האלקטרוני והפוטנציאל הוא עוד אדיר. כיום המסחר המקוון בעולם מהווה כ-10% מסך כל שוק הקמעונאות. ישראל נמצאת יחסית מאחור ביחס למרבית המדינות המפותחות במסחר המקוון שמהווה כיום רק כ-6% מכלל השוק הקמעונאי.

המסחר האלקטרוני פתח הזדמנויות שבעבר היו הרבה פחות נגישות לציבור ודרשו סכומי השקעה כבדים בכדי להיכנס לתחום. בכדי לפתוח חנות בגדים לדוגמא דרוש סכומי השקעה כבדים של מאות אלפי שקלים שכוללים בעיקר: שכירות, ספקים, מיתוג ושיווק.

המסחר האלקטרוני מתחלק למספר אפיקים עיקריים התופסים תאוצה בשנים האחרונות:

  • מסחר באיביי
  • מסחר באמזון
  • חנות מקוונת שופיפיי

המסחר האלקטרוני מתבסס בעיקר על קניית סחורה מהשווקים במזרח כמו סין, הודו, קוריאה וכו'.. במחירים נמוכים ומכירתם באמצעות פלטפורמות המסחר השונות בעיקר במערב.

חשוב להבין שמדובר בעסק לכל דבר ויש חשיבות מכרעת לנושא הייחודיות, הקידום והשיווק. לא ניתן להצליח מבלי לתת משקל למרכיבים אלה.

מומלץ להכיר את התחומים הללו לעומקם לפני כניסה לתחום. מחיר הטעות יכול להיות אומנם קטן אך בלמידה ממומחים בתחום ניתן לחסוך הרבה עלויות.

אצלנו באתר תוכל למצוא מידע רחב וחשוב בנושאים רבים מתחום המסחר האלקטרוני, בניהם:

  • מסחר באמזון
  • מסחר באיביי
  • מסחר באמצעות שופיפיי