קורס אמזון

קורס אמזון

מסחר באמזון

אמזון כיום נחשבת לחברת המסחר הגדולה בעולם, כ-100 מיליון גולשים נכנסים מדי חודש לאתר. אמזון בשנים האחרונות שינתה את פני השוק בכך שבנתה פלטפורמה ייחודית במסחר האלקטרוני. הסיבה העיקרית לכך טמונה במחסנים המתקדמים של אמזון FBA – המאפשרים לכל אחד מאתנו להעביר סחורה מכל קצוות עולם למחסנים של אמזון ולשלוט על המשלוחים של הסחורה הישר מהמחסנים של אמזון מכל מקום בעולם מבלי שנצטרך בכלל לגעת בסחורה.
ישנן 2 דרכים מרכזיות להרוויח באמצעות אמזון:
1. תוכנית שותפים
דרך זו מתבססת על עמלות ממכירת מוצרים אותם אתם מקדמים באתרים חיצוניים. בהרשמה לתוכנית השותפים תקבלו קישורים ייחודים לכם, שקניה דרכם תזכה אתכם בעמלות שנעות לרוב בין 4-7% מעלות המוצר. תוכנית השותפים לרוב מתאימה למי שיש לו אתר ממוקד או עמוד בפייסבוק לקידום אותם מוצרים.

2. מכירת מוצרים
הדרך העיקרית להרוויח באמזון והיא מתאפשרת בכמה אופנים:

א. מוצרי יד שניה Garage sale
השיטה המתבססת בעיקרה על מציאת חפצים חסרי שימוש או קניתם במקום אחר ומכירתם באמזון. השיטה משמשת את מרבית האנשים להכנסה נוספת או כתחביב.

ב. דרופ שיפינג Drop shipping
השיטה מתבססת על פתיחת עמוד מוצר באמזון שבו אנו מוכרים מוצר של ספק אחר, מוצר שלא ברשותנו. את ההזמנות אנו מעבירים לספק וגוזרים לרוב קופון רווח של כ-50% (תלוי במשא ומתן מול הספק עצמו). להבדיל מתוכנית שותפים שמתבצעת מול אמזון. ההתנהלות כאן מתבצעת מול הספק עצמו.

ג. סיטונאות Wholesalers
בשיטה זו אנו מזמינים מספק (לרוב מסין) כמות מוצרים גדולה בזול ומוכרים במחיר גבוה יותר בחנות משלנו באמזון. אנו קובעים את המחירים ומרוויחים 100% מהרווח. בשיטה זו חשוב לשים לב לכמה דברים עיקריים. חשוב לבחון לעומק את המוצר מבחינת תחרות, קהל יעד וחדשנות. חשוב לבחון את השוק כיוון שקניית כמות גדולה מדי של מלאי יכולה לסכן אותנו במצב שנתקע עם מלאי שלא הצלחנו למכור.

ד. מוצר ייחודי שלנו Private labeling
שיטה הדומה לשיטה הקודמת אולם כאן מדובר במיתוג ספציפי של המוצר ויצירת בידול מה שמאפשר לנו לקבוע בעצמנו את המחיר כיוון שמדובר ב מוצר הייחודי רק לנו.

כאמור המסחר באמזון יכול להיות מאוד רווחי, הדבר מקביל לפתיחת חנות בקניון רק ללא ההוצאות, אמזון למעשה דואגת לכל תזרים הלקוחות באתר.
אומנם הדבר נשמע פשוט, אך ניתן לעשות שגיאות רבות בדרך שמחירן יכול לעמוד באלפי שקלים. מומלץ אם כן להכיר לעומק את השיטות השונות והשלבים הנכונים לעבודה כמו מציאת ספק, אופן המשלוח, מיתוג, שיווק וכו'.